UWAGA

Szanowni Rodzice,

w związku z trwającym sporem zbiorowym

od dnia 8 kwietnia 2019 r.(poniedziałek)w szkole może rozpocząć się strajk.

Może to utrudnić lub uniemożliwić opiekę nad uczniami.

Zwracam się do Państwa z prośbą o przewidzenie możliwości zapewnienia swojemu dziecku opieki.

Na bieżąco będziemy Państwa informować o podejmowanych decyzjach.

Prosimy o śledzenie wiadomości w „dzienniku elektronicznym VULCAN” oraz na stronie szkoły www.lo2nowogard.edu.pl

z poważaniem

"Kto ma odwagę, wygrywa"

Dwie uczennice Gimnazjum nr 2 Maja Buriak i Michalina Kiryk wzięły udział w konkursie ogólnopolskim „Pokażcie nam swoją małą Alma Mater” organizowanym przez Fundację Honor Pomagania Dzieciom.

Celem konkursu było przedstawienie w formie albumu własnej małej Alma Mater. Na 412 szkół album przygotowany przez nasze uczennice zajął I miejsce. Główną nagrodą był 7-dniowy pobyt
z atrakcjami dla chętnych uczniów w Zakopanem.

W dniach 9-15 marca dwudziestu czterech uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami ruszyło na „podbój” stolicy Tatr. Przed nami do przejścia było wiele górskich szlaków. Pierwsze kroki skierowaliśmy na szlak prowadzący do Doliny Kościeliskiej. Dolinajest drugą co do wielkości doliną po polskiej stronie Tatr – pod tym względem ustępuje miejsca jedynie Dolinie Chochołowskiej. Strudzony turysta z chęcią na swojej drodze napotkałby schronisko, wszak nie tylko malowniczymi widokami człowiek żyje. Na terenie dawnej hali Ornak, w górnej części Doliny Kościeliskiej znajduje się schronisko górskie „Ornak” gdzie mogliśmy skosztować regionalnych potraw.

Chyba nie ma turysty, który nie był na szczycie Gubałówki. Po dotarciu na szczyt (a nie było łatwo) na górnej polanie Gubałówki, można było podziwiać przepiękną panoramę Tatr i Zakopanego.

Zwiedziliśmy jedno z najstarszych muzeów regionalnych w Polsce, Muzeum Tatrzańskie im. Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem. Odwiedziliśmy również jedno z najnowocześniejszych centrum multimedialnych w Zakopanym – Centrum Przyrodnicze TPN. Misją centrum jest chronienie
i pomaganie zrozumieć przyrodę i kulturę Tatr.

Najłatwiejszym i jednocześnie bardzo przyjemnym sposobem poznania Zakopanego, jest wybranie się na spacer. Spacerując po stolicy Tatr zwiedziliśmy Stary Kościół wraz z położonym obok Cmentarzem przy Pęksowym Brzyzku. Odwiedziliśmy również jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc na Krzeptówkach Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej.

W drodze powrotnej udało nam się wygospodarować trochę czasu na zwiedzanie Krakowa. Dawna stolica Polski fascynuje bogatą historią, zachwyca architektonicznym splendorem i sztuką najwyższej próby, zaskakuje mnóstwem tajemnic kryjących się w średniowiecznych zaułkach. Zabytki Krakowa można odkrywać wciąż na nowo – i nigdy się nie znudzić.

Wróciliśmy bardzo zmęczeni, ale z uśmiechem na twarzy i z nowym bagażem wspomnień.

Serdecznie gratulujemy Mai i Michalinie za zajęcia I miejsca oraz życzymy dalszych sukcesów.

I.Pędziwiatr, M. Banasiak

Walentynki 2019

„Życie bez miłości to czarodziejska latarnia bez światła”

Antoine de Saint Exupery

Nie tylko dorośli obchodzą walentynki. To też ważny dzień dla naszych uczniów. Jednym z najpopularniejszych walentynkowych zwyczajów, bez których trudno sobie wyobrazić Dzień Zakochanego w szkole, jest niewątpliwie poczta walentynkowa.

W dniu świętego Walentego,

Nic nie może dziać się złego,

Nikt nie może się dziś złościć,

Bo dziś nadszedł dzień miłości.

Elementem walentynek jest wzajemnie wręczanie sobie walentynkowych ozdobnych karteczek. Czerwone, najczęściej w kształcie serca. Uczniowie, którzy chcieli wyrazić uczucia swoim sympatiom, mogli wrzucić kartki walentynkowe do specjalnej skrzynki.

Tego samego dnia specjalny listonosz roznosił korespondencję miłosną.

I. Pędziwiatr

Środa popielcowa

Środą popielcową rozpoczęliśmy  wielki post, czas w którym chcemy bardziej odnaleźć siebie i Boga. W piątek, 8 marca 2019 r. wybraliśmy się wraz z s. Mironą na wielkopostne czuwanie młodych do szczecińskiego Seminarium. Tematem było powołanie.

Towarzyszyły nam w relikwiach ks. Jan Bosko, jeden ze świętych patronów tegorocznych ŚDM. Oddaliśmy się Maryi w Apelu Jasnogórskim. Na tę noc pobłogosławił i odwiedził nas ks. arcybiskup Andrzej. Z ciekawością słuchaliśmy świadectwa i katechezy ks. Dominika, potem świadectw powołania: ks. Daniela powołania do kapłaństwa, s. Łucji powołania do bycia siostrą, Beaty i Marcina spełniających powołanie do małżeństwa. W sercu i duszy jeszcze słyszymy muzykę, teksty piosenek: " Szukajcie Pana...", " Bo nie ma większej miłości, niż ta...", "Dzięki Ci, za Twój Krzyż..." i wiele innych. Trwaliśmy na adoracji i modlitwie o nowe powołania, o odwagę odpowiedzi na całe życie w małżeństwie i na wieczność w kapłaństwie, konsekracji...

Pozostał nam  w pamięci obraz ponad 20 kapłanów celebrujących Eucharystię, siostry zakonne, które, odnowiły swoje śluby Jezusowi podczas Eucharystii i słowo ks. Marcina, który wracał myślą do spotkania papieża Franciszka w Panamie, podczas ŚDM, powtarzając Jego przesłanie: "jesteśmy Bożym TERAZ... "

Boże piękno dotknęło nas na koniec podczas drogi krzyżowej w niezwykłej atmosferze śpiewanych pieśni, w wyciemnionym kościele przy zapalonych lampionach, przez którą poprowadzili nas bracia klerycy. Podążyliśmy za Barankiem, podchodząc i przytulając się do Krzyża.

Niech to doświadczenie, różne obrazy, myśli, spotkanie Boga pomoże nam być coraz bardziej dobrymi ludźmi.