PARYŻ – WERSAL

„Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę”.
Święty Augustyn

Poniedziałek 16 czerwca 2014 roku o godzinie 16.00 na szkolnym parkingu zrobiło się głośno i tłocznie skąd takie zamieszanie i poruszenie? Tego dnia rozpoczęła się sześciodniowa wspólna podróż. Niecierpliwie czekaliśmy na kontrolę autokaru przez Policję, wreszcie mogliśmy pakować bagaże i ruszać przed siebie. Czekała nas długa nocna podróż do Paryża, ale nikt z uczestników nie narzekał.

O godzinie 9.00 następnego dnia dotarliśmy do celu. Pierwsze kroki skierowaliśmy pod Łuk Triumfalny. Spod łuku spacerem przez Pola Elizejskie udaliśmy się do pałacu Concorde i Pałac Królewski zaprojektowany przez architekta Gabriela w XVIII wieku. Dowiedzieliśmy się , że w 1792 w tym miejscu znajdowała się szubienica, a w 1836 roku król Ludwik Filip postawił na placu obelisk – prezent od Egiptu. Następnie ruszyliśmy do Kościoła Madeleine, widzieliśmy dom Fryderyka Chopina. Jadąc do hotelu byliśmy bardzo zmęczeni jednocześnie pełni nowych wrażeń.

Drugiego dnia zaraz po śniadaniu ruszyliśmy poznawać nowe miejsca tak uroczego miasta jakim jest Paryż. Udaliśmy się na najstarszy cmentarz w Europie Per Lachaise. Odwiedziliśmy miejsca spoczynku Fryderyka Chopina, Moilera, Balzaka, Jima Morissona i innych. Po krótkiej zadumie wsiedliśmy do autokaru i przejechaliśmy do Wersalu. Po przejściu bramek bezpieczeństwa ukazały się przed nami piękne królewskie komnaty oraz najsłynniejsza sala lustrzana. Po wyjściu na zewnątrz przed nami ukazał się najpiękniejszy ogród Europy z licznymi fontannami, basenami, rzeźbami i piękną roślinnością. Żal nam było opuszczać to czarujące miejsce. Po powrocie do centrum Paryża udaliśmy się do Ogrodów Luksemburskich aby w promieniach słońca cieszyć się pięknem Pałacu Luksemburskiego. Na koniec dnia czekała nas niespodzianka o 21.20 nasze stopy stanęły na pokładzie statku, który zabrał nas na wieczorną wycieczkę po Sekwanie.

Kolejny dzień to kolejne wrażenia - Muzeum Louvre. Od XIII wieku w tym miejscu stała twierdza, którą z czasem zamieszkali francuscy władcy. W 1793 roku utworzono muzeum od tamtego czasu kolekcja dzieł sztuki stale się powiększała obecnie kolekcja liczy ponad 35 000 dzieł ( m.in. Mona Lisa, kodeks Hammurabiego, Nike z Samotraki ).

Przez całą wycieczkę czekaliśmy na wejście na wieżę Eiffla. Byliśmy bardzo podekscytowani lecz na miejscu zmartwiła nas wiadomość, że nie możemy wejść, ponieważ pod wieżą odbywa się strajk obsługi. Cierpliwość się opłaciła. Mieliśmy ogromne szczęście, strajk się wkrótce skończył i mogliśmy spełnić nasze marzenie. Z wieży rozpostarł się przed nam niesamowite widoki. Odnaleźliśmy miejsca, które już zwiedzaliśmy.

Kolejnymi atrakcjami były dzielnice malarzy i artystów Montmarte, Bazylikę Sacre-Coeur , spacerowaliśmy przez Plac Pigalle pod Moulin Rouge, Katedrę Notce Dame. Ostatniego dnia czekało na nas jeszcze jedno wyzwanie przejazd Paryskim metrem do La Defense gdzie zwiedzaliśmy nowoczesną dzielnicę „szklanych domów”.

Podczas drogi powrotnej dzieliliśmy się naszymi przeżyciami z wycieczki, mogliśmy obejrzeć zdjęcia. Dnia 21 czerwca o godzinie 12.00 szczęśliwie dotarliśmy do kresu naszej podróży. Mamy nadzieję, że na bardzo długo wycieczka ta zostanie w naszej pamięci, bo przecież zwiedzanie i zabawa to nie wszystko . . .